Včera jsem měnil pístky zámků střechy v rámu okna u žehličky. Není to vůbec složité, inženýři v NSR navrhli velmi logický funkční celek. Zvládnul bych oba do hodiny, ale s výrobou dokumentace a pěčlivým postupem to trvalo necelý dvě hoďky. A to jsem i seřizoval zámky na střeše.
Potřebné nářadí. Klíče, 7 a 10, malou ráčnu s torxama TX25 a 30, velký křížový a malý plochý šroubovák. Do práce by nebylo dobré se pouštět bez připraveného klíče na manuální uvolnění střechy.
Postup je velmi jednoduchý.
Sundat kryt rámu okna: Povolit křížové šrouby u krytů zámků, kryty se vycvakávají kolmo ke směru jízdy ven. Vlastní kryt pak už drží jen packy vpředu a jednoduše se tedy vysune směrem dozadu.
Vyndat celé zámky: Po sundání krytu je už vidět celý mechanismus zámků. Zkoušel jsem výměnu pístků bez vyndání zámků, ale je to zbytečná piplačka, tzn. zámek musí ven. Drží ho tři TX30 šrouby. Před vyndáním stojí za to si odpojit konektor koncáku (vyndat z držáku a vytáhnout(nemá žádné západky)). Po vyndání zámků i s pístky visí vše již jen na tenkých trubičkách hydrauliky. Západky povytáhnete menším plochým šroubovákem, je to opravdu jen zacvaknuté. Nyní již lze celý celek zámku vyndat a odnést mimo vůz.
Odpojení pístku od zámku: Pístek je připojen dvěma TX25 a vlastní pístnička je jednoduše našroubována do těla zámku. Torxy odpojte tak, aby vše vyselo jen na pístničce. Zámek jde chytit klíčem 10 a pístek má vybrání na 7mičku. Jeden mi nešel vůbec povolit. Vzdal to až po zahřátí a s klíčem ve svěráku.
Napojení nového pístku: Nový pístek si nastavte, dokud je odpojený, na délku vysunutí toho původního. Je zbytečné pak přetlačovat hydrauliku. Natočte pístek zpět do těla dílu v zámku a dotáhněte. Až nyní připojte tělo pístku k zámku zpět dvěma torxy.
Namontování zpět je analogickické: Než umístíte mechanismus zámku zpět, důkladně očistěte rám okna od oleje, který z původních zámků vesele vytýkal. Jediné, co se mi povedlo až po chvíli, bylo natlačení trubiček zpět do těla pístku. Pomohlo mi si zklopit sedačky dopředu a stoupnout si před zadní sedadla tak, abych se dobře trefil. Pak už jen zacvakat západky a našroubovat vše zpět. Pozor, nezapomenout na připojení konektorů koncáků.
Test: Než jsem nandal kryt, rámu, tak jsem si naninstaloval jen ty malé plastové kryte zámků, co zároveň dělají střeše doraz. Hlavní kryt jsem nenandaval, abych viděl případné úniky oleje. Zkusil jsem to bez jakéhokoliv odvzdušnění a vše ok. Po asi dvaceti pokusech nikde ani kapka a zámky cvakaj 1A.
Sestavení vč. krytu už bylo snadné. Jen pozor, aby si sedli všechny packy na přední straně do svých pozic.
Nastavení ok zámků: Střecha mi nikdy nedosedala uplně přesně do zámků a bylo potřeba jí pomoct. Řešení maj kluci od mercedesu hezky vymyšlený. Střechu jsem si dovřel tak, aby se oka dotýkala zámků, ale ještě nezapadla. Levý nemířil na střed otvoru, ale o cca 4 mm vlevo. Střechu jsem otevřel do polohy zcela otevřeno, ale než se zavře kryt. Tak jsou okam hezky přístupná. Nyní stačí povolit dva velké křížové šrouby a s okem popojen o 4 mm vpravu. Na rámu střechy jsou vyryté středící osy, takže se to krásně měří
.
I s úklidem veškerá práce zabrala cca 2 hodiny. Šlo by to i rychleji.
Fotky zpracuju a dodám
V.