HomeNaše auta

Naše auta

Instruktorova 4ka

Můj Milášek:
MB W124 250D r.1985
lišťák, brava bordó, šedý int. a doplňky, velur.
Kdyby se chtěl někdo zbavit nějakých věcí na tento model za symbolickou cenu či za odvoz - budu vděčný.
 

Kuba F1 a jeho parádní piáno


Má cesta k Mercedesům nebyla nikterak promyšlená nebo naplánovaná, naopak spíše náhodná. Jako nadšený škodovkář jsem pár dní před dovolenou zjistil, že nedisponuji žádným provozuschopným vozidlem, které by mě bylo schopné přepravit na rekreaci do jižních Čech. Půjčil jsem si tedy na dva týdny od kamaráda kultovní vůz W123 200D a absolvoval tak cestu na dovolenou v opravdovém mercedesu, na kterou jsem se věru o to víc těšil. Z jízdní dynamiky jsem překvapený nebyl, neboť nebyla o moc jinačí než u mojí stopětky. Co mě však moc oslovilo byl celkový jízdní komfort, rozloha přední kapoty a vůbec takový oldschoolový vzhled. To auto mělo duši, díky které nechtěl řidič v cíli vystoupit a na každou další cestu se vyloženě těšil . Tou dobou jsem poznal co to je jet opravdovým dospělým autem a nabyl jsem dojmu, že mi mercedes prostě sluší. Těžko se pak takové auto vrací zpět jeho majiteli. A tak se rok s rokem sešel a já náhodou našel v inzerci krásné piáno 240D, v původním stavu, v mojí oblíbené červené barvě s nádherným interiérem. Bez koroze, pouze drobné vady, které se postupně vychytávají. Údajná historie, kterou mi prodávající při prodeji sdělil byla zajímavá: Vůz je rokem výroby 1981, v roce 1982 jej dostala darem ze SRN jeho první majitelka na našem území. Tehdy prý byl pro ni problém ukazovat se na veřejnosti v západním vozidle a ještě k tomu mercedesu. Auto tedy schovali tehdy jistě nešťastní majitelé do stodoly, kde údajně auto stálo až někdy do poloviny devadesátých let. Poté bylo používáno a kolem r. 2005 prodáno. Vystřídalo ještě jednoho majitele, který však byl pouze v polopřevodu a od něj putovalo k jistému překupníkovi, od kterého jsem jej koupil v r. 2007 já. Tehdy mělo najeto asi 150tis km. Podle datakarty má ve výbavě zadní reproduktory a to je všechno. Nemá ani střešní okno, ale aspoň jím nemůže téct. Obul jsem mu pneumatiky Michelim XWX šíře 205, které umocňují dobový look a na 70% profilu relativně těžkopádné auto skvěle drží v zatáčkách. I když s 53 kW nějaké mezní vlastnosti zkoušet moc nejde. Snad se bude líbit i vám...



Láďova legenda - mamut V12 Lorinser

Ono je těžké čím začít,jeli jsme koupit motorku,to pravé americké železo HD,ale vedle garáže stál modrý V12,pokrytý prachem ale krásný.První,co jsem udělal bylo otevření kapoty,zda V12 není jen nálepka a bylo to tam a já věděl,že Haryka si domů neodvezu.Odvezl jsem si ocelově modré zvíře,tenkrát jelo asi na 8 válců,což jsem nevěděl a nepoznal.Nastala doba temna,trvala 2 roky,závady ze špatné či žádné údržby se objevovaly jedna po druhé.Co bylo zdravé na autě? Karoserie bez koroze s původním lakem a interiér,také ta veškerá el.hejblátka fungovala.Po dvou letech je možno konstatovat,že se vyměnilo téměř vše.Ale motor po výměně dat. kabelů a jiné elektroniky ožil a začal řvát původním 12 válcovým hlasem,ano řvát,neb výfuky byly na šrot,převodovka se dočkala inspekce,nového oleje a filtru a začala dělat svou práci.Nemohl jsem se dočkat a vyjel jsem,vrátil jsem se s odtahovkou,neb méďa začal hořet.Olej z prasklých zásobníků pro tlumení podvozku kapal na výfuk.Resumé prodat tu mrchu ( jak se vyjádřila moje paní ) nebo udělat generální opravu absolutně všeho,dle metodiky mateřské firmy,dle jejich manuálů.Díky mechanikovi,kterého dodal syn se začalo s opravou,měsíce plynuly svým tempem,což se o odlivu finačních prostředků říci nedalo,ty mizely v temné,intergalaktické díře rychlostí světla.Za dva roky jsem viděl auto 5x a svezl se 2x.Z mechanika se stal přítel a z té modré kraksny bezchybně fungující vůz,který mi při každé jízdě připraví neskutečné zážitky a nakonec byl vzat na milost i mojí paní.Mohl bych napsat knihu o V 12,možná by to byl román s hororem dohromady,někdy i tekla krev páně mechanikova,to zvíře kousalo,kopalo a drápalo.


Vítkova „Zelená"

Můj nejoblíbenější medvěd je zelená W115 z roku 76. Jsem spolu už skoro 15 let, tak by to stálo za oslavu. Jako závdavek o ní alespoň napíšu tenhle článek.

 „Zelená“ je jedna z posledních 115tek, které byly vyrobeny. Jde o vůz poslední série ze srpna 1976. Výbava i motorizace jsou zcela základní, tzn. „EDICION SOCIAL“.

Technická data:

Model 115.115
Motor OM615 200D
Převodovka – manuální 4kvalt
Výbava – původně origo autorádio Becker Monza Casette
Stav – rozumný, ale jak mi řekl lakýrník, je to na generálku a celolak J

Historie

Auto jsme pořídili v roce 1997 v původním stavu vč. původního laku. Interiér byl zachovalý a na autě vše fungovalo. S autem jsem tehdá normálně jezdil a někdy v roce 99 rokonce velmi elegantně postrčil Pežot 309 bronzové barvy na hlavní třídě v Maldé Boleslavi. Tímto se pánovi omlouvám, medvěd měl v rohu pomačkanou masku (dnes nová) a pežot zadek nakaši. Později se skrz lak začala dostávala na několika místech rez, nejhopší byl levý zadní lem a levý přední blatník. Proto jsem se rozhodl pro opravu vč. celolaku do původního odstínu hráškově zelené. Vyvařili jsme lem, vybrousili povrchovou rez, vykytovali blatník a hurá do lakovny. Dělali to v Čáslavi v servisu, kde je dnes Charouz a nedopadlo to vůbec špatně. Ve stejné době jsme nechali ušít zakázkové potahy, které nejsou v nejšťastnější barvě, ale dobře chrání původní nepoškozené sedačky. Přibližně od roku 2001 auto nejezdí jinak než pro zábavu a hlavně za sucha. Bohužel se v mezičase začala významně klubat rez v LP blatníku, který se postupně stal neopravitelným. Po nákupu několika starších jsem kápnul na aukru na pozinkový kousek, který nějaká slečna vytáhla z křoví, ale v perfektním stavu. Blatník jsme vydražili za 400Kč a k překvapení všech byl kromě několika promáčklin v perfektním stavu. Nakonec ho lakýrník předal v nádhrerném novém laku s odstínem k nerozeznání od zbytku auta. Aktuálně mě čeká výměna vnějších samotek v oknech, gumy dveří a seštelování motoru. Jede sice pěkně, ale kouřová clona je už dost hustá. No a ze všeho nejdřív startér, který už mám připravený na výměnu.

No posuďte sami na fotkách, jestli se vám líbí. Vitek



Feketošovi stroje - W123 280CE, W115200D a W124



Kodlův Mamut 500SE 1996



TheLast Unicorn - W202 a W210



pan 123CE a jeho W123CE 

Free business joomla templates