Tady se to rozjelo...
No já v tomhle sice nebudu obhajovat Mercedes, protože všichni kdo mě znají vědí, že Mercedes mám jako číslo 2 takže s ním nemám tolik zkušeností
ale co se týká používání starýho auta v běžným provozu, mám za sebou 16 let zkušeností - ovšem není starý auto jako starý auto. Kdo si neuměl v minulosti správně vybrat a koupil něco, co se furt dokola sralo, je rád, že s novým autem má klid.
Dokud jsem neměl ve služebáku GPS, používal jsem ho jen na práci a ostatní jezdil Talbotama. Teď, i když mám všechno hotový, musím stejně do 17:00 někde jezdit a pálit naftu, abych pak nemusel vysvětlovat jakto, že jsem byl doma moc brzo
takže si všechno objedu s tou oktávkou a Talboty aspoň můžu trochu šetřit. Nechci tady s těma Talbotama nějak zase otravovat, ale v době, kdy jsem koupil svojí první Tagoru 2,2 GLS, to bylo 15 let starý auto s najetými 180t km. V roce 99 jsem tomu dal novej lak a prošel mechaniku, ale to, co jsem tenkrát považoval za renovaci, bych dneska neoznačil ani za podstatnou opravu (všechno zůstalo starý, akorát se to vyčistilo a natřelo). Jezdil jsem s tím do roku 2008 denně do práce, na víkendy, na všechny dovolený (Itálie, nepočítaně krát Francie, do Německa pro díly na ostatní auta, do Holandska, atd.) a v letech 2003 - 2006 třikrát týdně do Ústí nad Labem a zpět. Najel jsem na tom za ty roky zhruba 350t km a jediný co jsem na tom měnil byl běžnej spotřební materiál (oleje, destičky, svíčky, kabely, filtry, výfuk). Teď je moje modrá Tagora odstavená a čeká na renovaci karoserie a já používám tu zelenou 2,3 DT co jsem s ní byl v Kersku. Tu mám dva roky a už jsem na ní natočil 15t km. Už jsem s ní byl dvakrát ve Francii (naposled minulý víkend na výstavě veteránů a youngtimerů Automédon v Paříži), v Německu a na Slovensku
a co už toho odtahala, vozíky s bordelem a materiálem na stavbu (jenom váha starých trubek topení, radiátorů, kotle a litinových van byla vč. váhy vozíku 2100kg), trámy na střechu garáže, plaťáky s autama sem a tam, prostě maká a kromě opravy laku, renovace brzd a základní údržby před dvěma roky, když jsem jí koupil (za 500,- Eur), mě to auto nestálo korunu. Dokonce jsem se snažil si prosadit starý auto jako služebák, rozhodně by to firmu vyšlo levněji, ale nejde to kvůli odpisům a kvůli tomu, že to záleží na lidech, kteří tomu nerozumí a přistupují k tomu tak, jak jsem psal v předchozím příspěvku. Takže bohužel musím trávit většinu týdne v oktávce
Jinak já bych si třeba W210 taky nekoupil, už je to moc narvaný elektronikou = pro mě blbě servisovatelný. Až prodám R129 (což budu muset, abych měl na novou střechu na barák) a až se pak vzpamatuju finančně, tak jestli si ještě koupím Mercedesa, tak nejspíš W126 500SE, nebo W123 300D příp. W115 240D, rozhodně nic novějšího jak rok 85 už NIKDY v životě nechci!
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
A moje stará modrá:
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.