V teritoriu STI – A45AMG

Již za pár týdnů v Ženevě se představí nejostřejší Áčko aktuální řady W176. Data zatím nejsou oficiální, ale z toho co prosáklo by mělo jít o nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec v osobním autě.

Za označením A45AMG se totiž opravdu schovává pouze řadový agregát s obsahem dva litry, a k tomu aby se mohl honosit adekvátním výkonem velkého motoru mu pomáhá přeplňování. To dostane maximální výkon při vytočení motoru na 6000 otáček k úctyhodné hodnotě 360 koní, které sekunduje 450nm dostupných od 2250 otáček. Aby se tato síla dostala na kola, tak se nejdříve zapotí dvouspojková převodovka AMG SpeedShift DCT a následně pohon 4x4. S co nejlepším rozjezdem pomáhá lunch control u tohoto auta nazývaný Race Start. Verze AWD pro tento kompakt bude pravděpodobně vycházet z dříve představeného pohonu pro celou modelovou řadu na této platformě, to znamená z relativně hloupého připínání zadní nápravy pomocí spojky u zadního diferenciálu (v koncernovém světě známo jako Haldex). Na mezinápravové hrátky jako u STi si tedy mohou nechat zákazníci zajít chuť, ale pořád lepší než předohrab.

Stovka je na tachometru za 4,6 sekund, což je hodnota ještě nedávno vyhrazená čistým sportovním autům. Ve 250 km/h zkrotí vášně omezovač, což samozřejmě nikoho mimo autobahn nezajímá. V kontextu těchto parametrů se dá jen těžko věřit udávané spotřebě 6,9-7,1l, resp. míre sebezapření, s jakou lez těchto hodnot dosáhnout. Drobným změnám neunikla karoserie ani interiér. Speciální čalounění a lehký bodykit je doplněn o mnohopaprsková kola, designem známá např. z C63AMG. V dubnu se můžete realizovat při objednávce. Ceny zatím nejsou známě.

  

Text: BenzWorld.cz
Foto: Mercedes-Benz