HomeMagazínDobývání ztracených pozic

Dobývání ztracených pozic

Dnes je Mercedes z velké německé trojky poslední. Podle nových informací by se mohlo blýskat na lepší časy.

 

Univerzita Duisburg-Essen prezentovala výzkum, který odhaduje, že v roce 2015 by měl být Mercedes opět na druhém místě. Tím by překonal Audi, které se vyšvihlo na tuto pozici vloni. S tímto průzkumem se vzácně shoduje i britský časopis CAR, který odhaduje počty v 2015 na 1,76 mit pro BMW, 1,68 u Mercedesu a "jen" 1,63 vyrobených kusů u Audi. Tato čísla jsou velmi optimistická ve srvnání s letošními počty: 1,38 BMW, 1,3 Audi a 1,26 Mercedesu. Cíl Mercedesu je ale ještě dál, první příčka o kterou přišel v roce 2005 právě na úkor BMW.

Součástí plánů na zvýšení prodejů je modelová ofenziva. Mercedes chce do roku 2015 uvést na trh 10 nových modelů. Cílem pro rok 2015 je prodat 1,6 milionu vozů. Tahounem růstu by měla být nová řada kompaktních modelů. Pět variant na jedné platforně odstartovalo již prodávané Áčko a MBPV třídy B a bude následovat malý kepé-sedan CLC, SUV s očekávaným názvem BLK a pravděpodobným pátým do party bude CLC shooting break.

I nabídka „opravdových“ Mercedesů s motorem podélně se rozroste. Nová třída S generace W222 bude mít nelehký úkol pracovat jak na svém standardním území, ale zakrýt i ostudu po rušené značce Maybach. Jakmile se odporoučí, přijde na její místo vrcholný model S600 Pullmann, který by k úspěchu rád využil designový odkaz na legendární W100.

Pod jménem SLC by mercedes rád potrápil 911. Podle parametrů – motor vpředu, pohon zadních kol – to ale vypdá více jako konkurent pro malý Aston Vantage V8, než jako noční můra Zuffenhausenského fyzikálního zázraku.

Audi si to ale nechce nechat líbi a stanovilo si cíl v podobě dvou milionů prodaných vozů v roce 2020. Chce se zlepšit hlavně v USA.

 
Free business joomla templates