HomeMagazínBudoucí S ve více modelech

Budoucí S ve více modelech

Nové Esko na sebe evezme nelehký úkol. Musí udržet své pozice na trhu velkých sedanů a kupé, ale také pokrýt mezeru po odcházejícím super-luxusním Maybachu. Podle aktuálních plánů jej tedy můžeme po roce 2013 očekávat v sedmi modelových variantách.

 

Mimo základního seedanu s delkoou něco přes pět metrů přijde o cca 18 cm prodloužená verze. Ještě nad touto variantou by se měla usadit super dlouhá verze, s rozvorem o pěkný 35 cm delším na základní sedan.

Na vrcholu potravinového řetězce by se měl usadit Pullman - 6,5m dlouhá luxusní loď se třemi páry dveří a zaměřením na elitní průmyslníky a státníky. Pátou variantou bude kupé, které by se nově mohlo místo CL jmenovat SLC (osobně tomu nevěřím - pozn. redakce). Poslední dva modely, které doplní celkový počet na sedm jsou velký kabriolet a čtyřdveřové kupé. Oba musí byýt zásadně odlišné od SL resp. CLS, aby si nepřebíraly zákazníky.

 

Technicky se W222 a sourozenci podělí o platformu MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture), vyvynutou pro všechny zadohrabné Mercedesy od Céčka po Sko. Její součástí je čtyřprvkové přední zavěšení. Materiálově jde o kombinaci pevnostní oceli, hliníku a hořčíku. AMG modely nebudou ochuzeny o panely karoserie z uhlíkových vláken.

Nebyla by to Sonderklass, aby nepřekypovala výbavou. Mj. dva velké displeje, hlasové ovládání nebo aktivní tempomat už známe. Novinkou budou airbagy v bezpečnostních pásech a podvozek alá létající koberec (Magic Carpet Ride). Ten pomocí kamer "přečte" silnici před autem a připraví podvozek na jeho profil - revoluční věc!

Motorizace se nebude zásadně lišit od té stávající: čtyřválce v edicio social až po silné motory v AMG verzích. Zajímavé je, že fabrika potvrdila aplikaci motoru V12! Hybridy všech variant nás bohužel také neminou. Zcela nové motory řad M256 (benzín) a OM656 (diesel) přijdou v roce 2016.

Text: BenzWorld.cz Foto: Mercedes-Benz

Bonus: Galerie s plakáty W221 v plném rozlišení.

  

Free business joomla templates