HomeMagazínFízlCZ a jeho cesta k MB

FízlCZ a jeho cesta k MB

Pozn redakce: fízlCZ poslal příspěvek do sekce naše auta, ale je natolik zajímavý, že ho uveřejníme i v magazínu.

Moje začátky s MB lze datovat již od mého útlého mládí.

Krátce po vyhnání „komárů“ ze Strakovi akademie se můj děd pochlapil a přivezl (už ani nevím odkud, zda z ciziny nebo z domoviny) svůj první zahraniční (když nebudu počítat volhu, která žrala jako tank a vlastně i tak jela J) vůz značky Mercedes Benz. A teď, světe div se jak jsi malý, byl to MB w115 200d zelené barvy, který dnes říká pane Vítkovi. S tímto vozidlem jsem společně s dědou zažil spoustu krásných výletů, ať to bylo na motocyklové závody Hořice, Dymokury, Most, nebo letecké dny v Roudnici, nebo Hradci. (Vítku teď nečti) Jednou cestou z Hradce nepršelo, ale padaly výkaly s hákama, takže ve viditelnosti cca 5m, jsme o psa promáčkli pravý přední lízatko pod světlem. Vozidlo mě okamžitě uchvátilo neskutečným komfortem a pocitem z jízdy. Ostatně se nedá mluvit ani tak o jízdě, jako spíš o plavbě v dobrém slova smyslu J. Zkrátka to bylo auto mého dětství. Poté co si „méďu“ odvezl Vítek, já jsem čekal pouze na to, až budu mít „papíry na auto“. Volba byla jasná…MB, ale jaký… W115 už bylo málo, w123 povětšinou šrot a o w124 se mi mohlo z fin. důvodů jen zdát, a tak jsem si pořídil favorita a motorku.

Čert ale nikdy nespí a jak se sešel rok s několika dalšíma, už bylo něco našetřeno. Nejprve jsem se poohlížel po clk w208 320 nebo 230k. Dokonce jsem si už pro jednu jel do Pardubic, ale co se nestalo. Fotky na inzerátu nádhera, výbava – plná palba a už to byl facelift, takže ideální vozidlo. Jenže na místě „skutek utek“, abych to zkrátil, auto po totálce, slemtaný nějakým jelimanem. Takže započalo další hledání. V tu dobu se jak náhodou rozthl pytel s w124 coupé a tak jsem se jel podívat na 2 kousky. 1. jsem ani neviděl 230CE, ale prodávající nejspíš zapomněl upozornit rodinku, že přijedu, takže auto bylo na celodenním výletě (taky Pardubice) no a to druhý prodával kluk kousek od Prahy (takže nedaleko). W124 300ce téměř bez koroze a s pár detaily na dodělání, no nakonec jsem se rozhodl a pořídil si ho.

Vozidlo:        w124
Označení:      300 CE
Motor, př.:     3.0 12v, 5kv manuál
Rok v.:          1991

Auto jsem tedy pořídil v listopadu 2011 v celkem zachovalém stavu. Interiér je sportline – kostička a je v dobrém stavu, až na sedadlo řidiče (obligátní prošoupání na bočnici). Exteriér je také v pořádku, ale jak jsem se zmiňoval víš, chtělo to dodělat nějaké úpravy. Bohužel už cestou domů od prodávjícího, přestalo auto jet. Naštěstí šlo jen o lživý palivoměr a tudíž nedostatek paliva v nádrži.

Exteriér: Vozidlo jsem zakoupil téměř bez koroze, takže tu zatím neřeším, ikdyž po zimě mi vyběhla bublina na zadním lemu. Jediné co chybělo byla lišta za dveřmi řidiče na plastovém krytu. Tu jsem zakoupil, ale kupodivu bez cvočků…takže přišel na řadu patex…hm, po 14 dnech jsem začal shánět cvočky J. Co bylo nákladnější, byla výměna zadního skla, které bylo prasklé už při koupi. Naštěstí jsem výměnu vyřešil přes pojistku a jednoho solidního sklenáře na Praze 10.

Interiér: V interiéru stále čeká na čalouníka sedačka. Poslední oprava, kterou plánuji, je zprovoznění podavačů pásů…ani nevím, zda tam jsou střeva nebo ne. Klučina co mi auto prodával, tvrdil, že je tam vše, ale odpojené…no on vlastně tvrdil i to, že je stahovačka okénka u spolujezdce funkční, ale bez motorku. Po rozebrání tapecu jsem zjistil, že motorek je na svém místě, ale se zatvrdlou vazelínou a že nefunguje, protože do něj nejde proud přes ovladač J.

V minulých týdnech si auto prošlo dalším servisem, s trošku zamotaným příběhem okolo. Více ve vláknu ve fóru zde.

To by bylo tak pro začátek, doufejme, že sem nebudu muset doplňovat seznamy oprav moc často.

Více foto v galerii zde.

Free business joomla templates