HomeFÓRUMNové téma
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

W213
(1 prohlíží) (1) Host
Pokec.
  • Strana:
  • 1

TÉMA: W213

W213 7 roků, 4 měsíců #15869

  • Michal
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • Příspěvky: 1465
  • Karma: 22
Tak jsem byl postaven před volbu nového služebáku. Nakonec jsem vybral Alfa Romeo Giulia Veloce 280 CV, ale měl jsem na víkend půjčenou i E-klasse a tady je moje shrnutí několika detailů, protože ten základ je samozřejmě u obou aut perfektní, takže čistě uživatelsky:

Plusy Mercedesu:
- head up display, promítá do prostoru před čumákem pár důležitých info, jak je to udělaný nevím, ale fakt to vypadá jak kdyby se ty čísla vznášely někde před kapotou
- ambientní osvětlení má asi 80 barev, což je sranda hlavně s dětma, který mají vánoce z toho, že to může být třeba růžové nebo zelené, nebo vlastně jakékoliv
- nádherné, jakoby diamantové tlačítko startování
- krásná ceremonie při rozsvícení světel, kdy jdou jakoby proužky směrem od podélné osy auta směrem do stran
- větší kufr
- minikastlíček speciálně na klíč auta
- vypínatelné ESP
- hlídání auta kolem dokola ve 360°
- automatické parkování
- v režimu Sport+ to ukazuje aktuální výkon a toč. moment
- touch pad kam se dá prstem psát a nemusí se točit kolečkem pro volbu písmen
- auto se dá připojit na net, pak je tam regulérní prohlížeč, google street view, atd.
- automat 9°
- palubní počítač a středový display, třeba při rádiu, ukazují více údajů

Nevýhody Mercedesu:
- ovládání některých funkcí je o dost složitější, např. proklikat se na změnu složky při pouštění hudby z USB je fakt opruz
- asistent jízdy v pruzích nejen upozorňuje, ale i výrazně přibrzdí auto
- vypnutý start/stop systém se vždy znovu a znovu aktivuje při přepínání módů auta (Eco/Comfort/Sport/Sport+), takže to sice vypnu, jenže když to pak přepnu, tak to na další křižovatce zase zdechne
- ovládání topení vyžaduje víc pozornosti během jízdy než mi přišlo příjemný
- při vystupování jsem se párkrát praštil pravým kolenem o vypínač světel a při nastupování překáží bochan sedačky
- sedačky plně elektrické, ale podélný posun stále manuální
- ovládání stěračů fakt pitomé, je to na páčce blinkrů, navíc tlačítko na konci páčky je ostřikovač, takže jakmile se člověk tím prstem netrefí přesně, ostříkne si okno
- čudlíky na volantu jsou z poloviny ovládány jen přejetím prstem, což je trochu náročnější na přesnost
- to co se u Alfy ovládá pěti tlačítky na středové konzoli, na to má Mercedes celkem asi 12 tlačítek. Např. speciální tlačítko pro pohyb v menu "Zpět" což je u Alfy logicky řešeno pohybem ovládacího kolečka směrem doleva
- celkově mě to auto trochu zklamalo, W124 nebo W140 byly auta, ze kterých si motoristická veřejnost sedla na zadek, tohle je takový "větší passat", nic co by člověka dostalo nebo jednoznačně přesvědčilo
- nebylo to teda na Mercedes nijak zázračně odhlučněný, čekal jsem od Éčka větší akustickej komfort
- hned v pátek při cestě z Chodova došlo k poruše rádia, které se samo skokově zesilovalo a zeslabovalo, nešlo to nijak vypnout nebo odstavit, zmizelo to až po vypnutí motoru, zamknutí auta a opětovném nastartování. Kamarád co má SLK 55 AMG a chtěl by už něco novějšího, si dnes půjčil C 63 AMG, psal mi, že tomu vrže interiér a že to chvílemi ztrácí výkon, jak kdyby to padalo do nouze. Po restartu je to ok, ale za chvíli se to objeví zase. A to u auta za 3,2 m není úplně to co by člověk chtěl řešit.

Poslední dobou jsem trochu pochyboval, jestli moje preferování Mercedesů z 80. a první poloviny 90.let nebyla tak trochu zapšklost a omezenost způsobená neznalostí současné produkce. Mám ale pocit, že jsem se nemýlil, že fakt ta otřepaná fráze, že poslední dobrej Mercedes byla W124, je absolutně pravdivá, bohužel...
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.

Re: W213 7 roků, 4 měsíců #15871

  • ladislav.lapacek
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • W140 600SEL W126 300 SEL
  • Příspěvky: 992
  • Karma: 15
Michale souhlasím.Měl jsem půjčené nové S Klasse.Psát o tom,jak jelo je zbytečné,byl to benzín,nádhera.Ale to ovládání auta,jsem totální blb přes elektroniku a nastavování funkcí,mamut má čudlík či tlačítko,zapnout,vypnout,mladší SL má sice řadu mě neznámých elektr. funkcí,co zobrazuje na požádání,jsou tam ale já je vyvolávat nebudu.Než jsem si nastavil auto dle obrazu svého uplynulo mnoho času,jednak je to složité,jednak to neumím,v ruce manuál jsem se tím prokousával,pak jsem kapituloval.Jízda byla báječná,ale takové auto nechci.Kamery či radar,co " ohmatává " silnici před autem a automaticky nastavuje podvozek,fakt to funguje ale co když se to potento ? Co mě nadchlo bylo audio,dal jsem CD s varhaním koncertem,pak kytarový,bylo slyšet vše a parádně.
  • Strana:
  • 1
Čas pro vytvoření stránky: 0.39 sekund
Free business joomla templates