HomeFÓRUMNové téma
Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Vše o rádiích
(1 prohlíží) (1) Host
Pokec.
  • Strana:
  • 1

TÉMA: Vše o rádiích

Vše o rádiích 9 roků, 6 měsíců #12448

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Poslední dobou mě docela baví si hrát s rádiama, tak zakládám tohle vlákno. Vim, že minimálně Prcek má stejnou vášeň, tak se těšim, s čim se kdo pochlubíte. Máte nějaký zajímavý kousky, zkušenosti, instalace, zážitky, servisní postupy? Beckery, origo rádia, cokoliv?
V.

Re: Vše o rádiích 9 roků, 6 měsíců #12449

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Včera jsem laboroval s rádiama v žehle. Tady je pár zkušeností: Traffic pro a Indianopolis pro hrajou uplně stejně. Indianopolisu chybí některé funkce (změna barvy podsvícení a možnost inverze při zapnutých světlech). Designově pasuje do žehly líp trafficpro. Navigace u Indianopolisu je citlivější na signál, tam kde nemá traffic žádný signál (na dílně), vidí indy klidně pět satelitů. Co je ale tristní, pak jsem oba beckery vyměnil za CD Mercedes Alpinu, a ta hraje o dvě třídy líp. Krásně oddělený vejšky a pěkný čistý basy. Škoda, že nemá možnost připojení changeru, nechal bych jí tam.
V.

Re: Vše o rádiích 9 roků, 6 měsíců #12450

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Pár tipů a triků k Beckerům.
User setup: Užitečné menu, které umožňuje nastavit chování rádia. Otevře se, když podržíte nastavení zvuku (Sound, nebo čudlík s notičkama). Jde nastavit reakci na světla, zobrazení kompasu, míru zesílení dle rychlosti atd.

Servisní menu: Pár položek, jako je reset changeru, BT, navi, ukazatel GAL, sériová čísla, verze software atd. Užitečný je ukazatel GAL - zesílení dle rychlosti - ukazuje 0,0 když auto stojí a pak naskakují decibely dle rychlosti 0.0 - 2.5 - 5.0 atd. Otevřete jej, když v režimu RADIO zmačknete zároveň NAVI a multifunkční čudlik 10.
V.

Re: Vše o rádiích 9 roků, 6 měsíců #12451

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Návody k Beckerům jsou tady: www.mybecker.com/enUK/mainnavigation/ser...ice/product-archive/

Stačí vybrat model v okénku dole a origo návor se dá stáhnout v PDF.

V.

Re: Vše o rádiích 9 roků, 6 měsíců #12504

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
Já "zastydnul" na traffic pro, výbornej dvoutuner s dynamickým ukládánám stanic, neslyšným přepnutím alternativní frekvence atd.Changer ani MP3 nepoužívám, placku si vyměním přímo v rádiu.
Ale hlavně to má 6-kanálovej výstup na zesilovač, protože jak to audio začneš brát vážně, chce to stejně externí zesilovač/e a kvalitně a pevně namontovat lepší repro, utěsnit a zatlumit prostor kam hrají středobasy. Nasměrování výšek a jejich nenápadná instalace je další "oříšek".
Mám rád instalace kde je to co nejvíce skryto, ale nejsem ortodoxní, takže třeba tapecáky ve W123 coupe jsem směle říznul a vytvořil kapsy z MDF desek pro umístění 16cm repro. A do A-sloupků jsem zapustil výškáče.
Přílohy:
  • Příloha Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
  • Příloha Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Poslední úprava: 9 roků, 6 měsíců od prcek.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13672

  • Pirx
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 215
  • Karma: 8
Vítku prosím jaká to byla ta Alpina, co se ti zdála, že hraje dobře? Mělo to nějaký číslo/typ?

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13673

  • CTC
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280TE, W124 300TD
  • Příspěvky: 225
  • Karma: 7
Me zbyla po Matousovi v kombiku nejaka kabelaz, az bude hezky, neco tam dam, aby to hralo. Prckovi kupe hraje skvostne, tak si necham poradit

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13674

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Pirx napsal:
Vítku prosím jaká to byla ta Alpina, co se ti zdála, že hraje dobře? Mělo to nějaký číslo/typ?


Myslim že je to MF2297. V porovnání s mým oblíbeným traffic pro po zvuku jasně vítězí. V.
Následující uživatel poděkoval: Pirx

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13675

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Prcku, nemáš nějakej tip na dobrý repráky do dveří do žehly? Oba, ale aby šly do původních rámů. Předem díky. V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13676

  • sádrák
  • NEPŘIPOJEN
  • S-Klasse
  • Příspěvky: 298
  • Karma: 9
Prcek: hezká instalace
V roce 1999 jsem v rámci své tehdejší dlouhé pracovní neschopnosti vypomáhal známému v jeho auto-hifi dílně, dělali jsme všelijaké instalace, třeba komponenty od NAKAMICHI byly pecka. Třeba DATky už dnes lidé ani neznají, tehdá to bylo ale něco

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13677

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
Vitek: to netusim, ja ten plastovej drzak nahradil mdf a laminatem abych tam dostal slusnej 16cm reprak.
Sadrak: v te dobe jsem to taky asi nejvic sledoval. Kde jsi pomahal?

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13678

  • Pirx
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 215
  • Karma: 8
Jo Nakamichi byla bomba, umeli udelat 6 cd menic do 1DIN sachty, to ty cedecka pri vymene muselo vevnitr nalamat na kousky a pak zase slepit.... kdyz sis vedle toho polozil 6 cedecek tak bylo jasny, ze to jinak nemuze fungovat, protoze se tam proste mezi sebou nemuzou vymenovat tak, aby se vesly... Dokonce ten menic pak nabizeli i jako CD romku, do jedny 5'25 pozice, to bylo jeste mensi nez autoradio, mel jsem to tehdy v kompu

Dneska se to moc uz nedela, kazdy auto ma atyp radio z fabriky a instalace za xx desitek tisic do auta za 250, ktery se za 4 roky rozpadne a vyhodi holt moc lidi nelakaj...

Tohle se mi driv strasne libilo, CD a minidisc, ale nemel jsem v zadnym aute dvoudinovej suplik:

Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Následující uživatel poděkoval: vitek

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13682

  • CTC
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280TE, W124 300TD
  • Příspěvky: 225
  • Karma: 7
A zeptám se místních odborníků. Jakou muziku do W124 kombi, abych neměl v kufru nějakou ošklivou tubu či něco podobného ? Prostě aby to hrálo a nebylo to vidět a ten obrovský kufr zůstal tak jak ho soudruzi ve Stuttgartu vyrobili...

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13686

  • sádrák
  • NEPŘIPOJEN
  • S-Klasse
  • Příspěvky: 298
  • Karma: 9
Prcek: Bořek Rochovanský - Rokoko, měl v té době jako "show car" Opel Manta II docela slušně ozvučenou. V té době ještě nebylo slušně hrající audio v autě zdaleka standardem.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13688

  • Michal
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • Příspěvky: 1465
  • Karma: 22
Tohle mě zajímá ze dvou směrů. Podobně jako Martin (CTC) a Vítek bych rád věděl jestli vůbec existuje varianta koupě nějakých skvělých repráků, který "by to vytrhly", to znamená prostě bych koupil reprák průměru XY a ono by to hrálo daleko líp než originál, protože já si nedávno do Tagory koupil nějaký Sony X-Plod, nic extra jsem si od toho nesliboval, ale říkal jsem si, že koupím nový, když už to mám rozebraný a hrajou úplně stejně jako 30 let starý originál papírový. Ale kdyby mi někdo řekl: "Kup si tyhle a tyhle..." a ono to hrálo znatelně líp (mám 2 vpředu ve dveřích a 2 vzadu na platě), tak bych to uvítal. Druhej směr je ten, že plánuju stavbu jednoho auta, který bych rád opravdu kvalitně ozvučil, ale opět při zachování originál vzhledu, jsem ale schopen přidat 2 (asi nejspíš) výškáče pod čelní sklo, pak repro i do zadních dveří a nějakej subwoofer, ale je otázka kam a jestli to má smysl, když je to sedan. Vím, že se různě polepujou dveře zevnitř a uzavírají se ty servisní výřezy, ale proč a jak a co ještě k tomu...???
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Poslední úprava: 8 roků, 11 měsíců od Michal.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13699

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
CTC napsal:
A zeptám se místních odborníků. Jakou muziku do W124 kombi, abych neměl v kufru nějakou ošklivou tubu či něco podobného ? Prostě aby to hrálo a nebylo to vidět a ten obrovský kufr zůstal tak jak ho soudruzi ve Stuttgartu vyrobili...


Jde to, ale stojí to víc práce/peněz. SW se dá přesně vylaminovat do vnitřku rezervy, nebo pokud nemáš 6+7. sedačky, tak do úložného prostoru v podlaze. Nebo před/nad nohy spolujezdce. Ale to už je vyšší level instalace.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13700

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
Michal napsal:
Tohle mě zajímá ze dvou směrů. Podobně jako Martin (CTC) a Vítek bych rád věděl jestli vůbec existuje varianta koupě nějakých skvělých repráků, který "by to vytrhly", to znamená prostě bych koupil reprák průměru XY a ono by to hrálo daleko líp než originál, protože já si nedávno do Tagory koupil nějaký Sony X-Plod, nic extra jsem si od toho nesliboval, ale říkal jsem si, že koupím nový, když už to mám rozebraný a hrajou úplně stejně jako 30 let starý originál papírový. Ale kdyby mi někdo řekl: "Kup si tyhle a tyhle..." a ono to hrálo znatelně líp (mám 2 vpředu ve dveřích a 2 vzadu na platě), tak bych to uvítal. Druhej směr je ten, že plánuju stavbu jednoho auta, který bych rád opravdu kvalitně ozvučil, ale opět při zachování originál vzhledu, jsem ale schopen přidat 2 (asi nejspíš) výškáče pod čelní sklo, pak repro i do zadních dveří a nějakej subwoofer, ale je otázka kam a jestli to má smysl, když je to sedan. Vím, že se různě polepujou dveře zevnitř a uzavírají se ty servisní výřezy, ale proč a jak a co ještě k tomu...???


Důležitej údaj je citlivost při pohonu reproduktoru pouze z rádia.
Zvukově není od věci si něco poslechnout na panelu, ale stačí projet jakejkoliv autohifi eshop a pochopíš že SONY na repro nee. Montáž je důležitá aby jsi zamezil akustickýmu zkratu (problém s basy) a různým pazvukům a rezonancím - prostě aby všechen výkon šel do zvuku. I taková drobnost jako podlepit dosedovou plochu repro těsněním na okna hodně pomůže.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13704

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Dával jsem několikrát do auta repráky Hertz z řady hi-energy. Moje zkušenost je taková, že když je popoženeš zesilovačem, tak nahradí i 165ky průměrnej subwoofer. Ale musej pěkně držet. Ve 115 je mám cyhcený v OSB deskách na vytlumenecj chytech přímo do kastle. A hraje to fajn. Jsou hnaný 4x50W zesilovačem. Něco takováho bych zastavěl i do žehličky, ale nejdřív je zkusim bez zesilovače, jen na Traffic pro a uvidíme. Zesilovač vůbec netušim, kam dát... V.

Tady je odkaz: www.hertzaudiovideo.com/category/speakers-lines/hi-energy/

Re: Vše o rádiích 8 roků, 11 měsíců #13705

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Kdo má problém s umístěním subwooferu, může alternovat a pod sedačky dát tzv. basspump od SinusLive ( www.sinuslive.com/ ). V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14336

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Koukám po easy upgradu ozvučení žehly. Zná někdo hifonics?
www.ebay.de/itm/Mercedes-SL-R129-W129-3-...?hash=item1e59c517bc
V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14338

  • Feketoš
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 660
  • Karma: 7
vitek napsal:
Koukám po easy upgradu ozvučení žehly. Zná někdo hifonics?
www.ebay.de/itm/Mercedes-SL-R129-W129-3-...?hash=item1e59c517bc
V.


To nevypadá zle

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14344

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
Velmi slušná značka, v žehle mi hrajou jejich 165mm basáky, z vyšší starší řady (ještě made in USA)
Tohle vypadá že by mělo jít napáchat do těch origo plastových ozvučnic. Za ty peníze není co řešit.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14345

  • Feketoš
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 660
  • Karma: 7
No koukám na to, jen se mi nechce moc sundavat tapec....

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14346

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Sundat tapec neni problém. Asi to objednám a jak to budu sundavat, tak udělám dokumentaci. V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14347

  • Kesu
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 147
  • Karma: 4
Taky to mám chuť zkusit, žehla mi hraje dost mizerně..

dej pak vědět prosím..

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14348

  • Feketoš
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 660
  • Karma: 7
vitek napsal:
Sundat tapec neni problém. Asi to objednám a jak to budu sundavat, tak udělám dokumentaci. V.


...no vida, to je slovo do pranice

Re: Vše o rádiích 8 roků, 7 měsíců #14349

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Tak objednáno. Uvidíme, jestli nedorazí cihla .
V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14371

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Krabice z říše dorazila. Mechanické zpracování repráků je pěkné. Mají velké magnety a překvapivě malou hloubku. Součástí balení jsou opravdu i kabelové redukce. Uvidíme, jak budou hrát.
V.
Následující uživatel poděkoval: prcek

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14372

  • Kesu
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 147
  • Karma: 4
Ha!
Co ti dlužím a kdy se můžu ukázat:)?

Jinak ten Becker nevyšel, nefungoval mu display. Takže nechám modrej..

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14393

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Tak tohle neudělá radost. Dveře jsem rozporcoval, původní moduly repráků vyndal, konektor poškodil a nový reprák hifonics nenapasoval. Ani jeden. Vtip s kabeláží k uplně jinýmu autu už radši neřešim.
Ale repráky hrajou pěkně, tak si asi zasloužej výrobu nový ozvučnice a konektorů. Chce se mi zvracet...
V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14395

  • Kesu
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 147
  • Karma: 4

nejde jim to hodit na hlavu?

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14399

  • Frankmaniator
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • w115 300d US spec - opravdový mercedes
  • Příspěvky: 1000
  • Karma: 14
Kesu napsal:

nejde jim to hodit na hlavu?


Urcite na e-bay... a cenu casu stravenyho nad vyrizovanim na nich vysoudim

To budeme driv vracet uprchliky do Rakous...

F
Nejezdím rychle... Létám nízko! Se zaměřovačem na kapotě nejraději.
Poslední úprava: 8 roků, 6 měsíců od Frankmaniator.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14400

  • Aci
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 696
  • Karma: 11
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Bejvalej boxer, mistr šavlového tance a hrdej provozovatel webu www.veteranov.cz

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14403

  • Feketoš
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 660
  • Karma: 7
Fakt tam nepasujou? Nemáš nějaký fotky?

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14406

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Nepasujou bez poškození původních plastovejch pouzder repráků. Když udělám nový ozvučnice a konektory, budou pasovat samozřejmě výborně. Ale toho sr..ího... V.
Poslední úprava: 8 roků, 6 měsíců od vitek.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14418

  • Feketoš
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 660
  • Karma: 7
jak moc je třeba ty origo upravit? Hraje to pěkně?

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14420

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Hrajou hezky, ale měl jsem je jen na volno. Bez řádnýho uchycení nic nepoznáš. Bylo by potřeba odbrousit dost plastu a to se mi moc nechce. Nerad bych ty původní ničil. Pro středobasy i navrtat nový díry. Taky je potřeba řešit novou kabeláž. Ty konektory co k tomu přišly jsou kničemu. V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 6 měsíců #14435

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
Pomůžou ti tyhle moje zbytky po instalaci? Vezmu případně do Kerska - jen potvrď
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 4 měsíců #14666

  • Pirx
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 215
  • Karma: 8
Vzhledem k tomu, ze uz druhej, pracne sehnanej CD changer mi pomalu ale jiste prestava cist cedecka, bylo nutne situaci nejak vyresit....
Emulator changeru s cteckou sd karet nejde do myho auta dat... opravdu to nejde a usetrim vas popisu proc.

Takze zbejvala akorat moznost vyrobeni AUX vstupu pro mp3 prehravac/telefon.

Samozrejme jsem si koupil kazetovej adapter, jako vsichni, www.alza.cz/belkin-f8v366-d2428545.htm?o=2
abych obratem zjistil, jako vsichni, ze to je strasna sracka, ze to proste hraje uplne nejhur na svete a neda se to vubec poslouchat. Sumi to, zkresleny je to, furt je v tom slyset vysilani mobilniho telefonu, proste nepouzitelny, tecka.

Tak jsem vzal vercajk a otevrel to radio, ze to nejak musi jit jako lip.

Navod je pro radio Mercedes Exquisit vyrobce Panasonic, ale obecne plati pro vetsinu radii z te doby (becker, alpine)

Tj.:

1. Vodevrit ten kram

2. Najit vevnitr kazetak

3. Lokalizovat hlavu. To je ta mala leskla zaoblena vec, po ktery jede pasek z kazety a snima to co jste si tam v 80tych letech pracne nahrali z radia Luxembourg. Nebo polsky televize

4. Koukat kam vedou draty od hlavy. Ja mam malej tistenej spoj primo na mechanice kazetaku, u jinych znacek to muze byt i na hlavni desce.

5. Najit cernej integrovanej obvod co je nejbliz tech dratu od hlavy

Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.



V tom integrovanym obvodu je predzesilovac audio signalu z hlavy magnetaku, plus nejaky dalsi veci, prepinani hlavy pri autoreversu, prepinani equalizeru podle typu pasku atd.

Bylo jich samozrejme vic druhu, ja na nem mam napsany TA7705F, pozitivne v nekterejch Beckerech je taky TA7705F, v jinejch radiich bude treba jinej, avsak se stejnou funkci.
Takze dame do googlu hledat 'TA7705F datasheet', pripadne 'jakkolisetenvasobvodjmenuje datasheet'. Najdeme priblizne tohle: www.datasheet.hk/view_download.php?id=10...20\ta7705_174749.pdf

V tom najdeme popis vyrobce cipu, co ten jeho vynalez umi, a HLAVNE, co je na ktery jeho nozicce za signal.
Zajimaj nas veci jako 'out1' 'out2' nebo tam muze bejt 'left output' a 'right output' no proste neco z ceho je zrejmy, kudy z toho cipu leze uz zesilenej a upravenej signal z hlavy dal do radia.
Takze pro TA7705F plati, ze na nozicce 2 je jeden vystup, na nozicce 16 druhej vystup, a na nozicce 8 zem, cili GND.

6. Pujdeme po cestickach na desce od tech spravne nalezenych nozicek, az najdeme misto, kde budeme moci pripojit nas kabel z mp3 prehravace. U me je to hned vedle, v miste kde je napojenej kabel co spojuje tuhle desku s hlavni deskou radia. Viz obrazek

Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.


Duvod je ten, ze primo na nozicky toho cipu se blbe pajej draty, ten obvod nema rad horko a hlavne je potreba pak jeste udelat jednu vec, kterou zminim pozdeji.

7. Takze na to nalezene vhodne misto pripajime nas novy kabel... stineni na GND a signalovy draty na out1 a out2.... nevim kterej je levej a kterej pravej, musi se to vyzkouset v aute a pak pripadne prehodit. Kabel sikovne protahneme ven z radia, abychom ho pak mohli v aute natahnout kam budem chtit.


Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.


8. Ted ta vec co jsem chtel zminit pozdeji. Protoze chceme, aby radio hralo signal z naseho pridanyho kabelu a NE z hlavy magnetaku, musime na ty desce nekde prerusit ty dve cesticky out1 a out2. Bude to pochopitelne VYHRADNE v miste nekde mezi nozickou toho cipu a mistem kam jsme pripojili nas kabel. Najdeme kde je ta cesticka nejtenci a rizneme ji nozem, promerime samozrejme merakem jestli je to fakt preruseny.

Ve zkratce rekapitulace toho, co jsme vlastne udelali:
V miste mezi predzesilovacem pro audio hlavu magnetofonu a vlastnim zesilovacem radia jsme prerusili vedeni signalu z magnetofonu a nahradili ho vlastnim signalem, ktery tam dostaneme po kabelu z vystupu mp3 prehravace/telefonu/whatever.
Behem prehravani z naseho zdroje musi byt v autoradiu nejaka kazeta - jakakoli. Radio si mysli, ze prehrava kazetu, ale audiosignal dodavame svuj.

Bez hledani na netu je to prace na maximalne 10 minut.

Funguje to, nesumi to, nechrasti to, neni to zkresleny, proste jak to ma bejt, the world is my oyster.
Poslední úprava: 8 roků, 4 měsíců od Pirx.
Následující uživatel poděkoval: vitek

Re: Vše o rádiích 8 roků, 4 měsíců #14667

  • sádrák
  • NEPŘIPOJEN
  • S-Klasse
  • Příspěvky: 298
  • Karma: 9
Dobrý, ale jestli jsem tě pochopil správně, tak už kazetu nepustíš, jen kdybys přerušený plošňák propájel z5. Co takhle vyvést stíněný kablík na malý vypínač mimo rádio aby se dal připojit i signál z mgf. hlavy?

Re: Vše o rádiích 8 roků, 4 měsíců #14668

  • Pirx
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • Příspěvky: 215
  • Karma: 8
Sadrak: Presne tak. Samozrejme neni problem udelat to prepinaci, nejvice elegantni by bylo dat tam rozpojovaci konektor, tj. hraje kazeta pokud neni nic pripojenyho, kdyz tam pripojis kabel, prepne se to na tvuj zdroj.

Ja myslim ze jsem extremne konzervativni, celou tuhle saskarnu jsem delal kvuli zachovani originalniho radia, takze jsem opravdu dlouho zvazoval, jestli si jeste nekdy neco pustim z kazety.... a dosel jsem k tomu, ze fakt uz asi vubec ne. V podstate 99.9% toho, co jsem kdy poslouchal a mel nakopceny na kazetach mam ted bud v mp3, nebo online na Spotify, vzdycky v lepsi kvalite nez na magnetofonovym pasku....

No nicmene udelat to prepinaci by bylo asi.... takovy fajnovejsi, no, tak jo, zejtra sjedu do GM pro rozpojovaci 3.5 konektor
Následující uživatel poděkoval: sádrák

Re: Vše o rádiích 8 roků, 4 měsíců #14669

  • sádrák
  • NEPŘIPOJEN
  • S-Klasse
  • Příspěvky: 298
  • Karma: 9
Pirx: Hele to bylo spíš jen takové rýpnutí ono už to přehrávání kazet není úplně IN, já to spíš ve starým merglu používám z nostalgie, jako takový retro..

Re: Vše o rádiích 8 roků, 4 měsíců #14720

  • Rokoko
  • NEPŘIPOJEN
  • A-Klasse
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Zdar Sádrák náhodou jsem objevil tohle forum a zmínku o mé Mantě , vlastně nevím kdo jsi ale to je fuk když se připomeneš asi si vzpomenu. Chci se jen zeptat když jsme spolu tehdy u mě v dílně makali na car hifi a já jezdil v Mantě neudělal si z ní nějaké fotky které bys ještě měl? Já nic nemám a z nostalgie bych na ně rád kouknul. Mantu jsem později dal dceři a ta ji ječtě pak prodala do rakouska nějakému mladému osteriche teenejdžru, nevím ani jak dopadla Jediné co mám tak fotku té první v ní ale ještě nebyla ta zástavba car hifi. Jinak jsem si tady skvěle početl a zavzpomínal díky . To Prcek,Pinx,Vítek a ostatní, naprosto chápu prckovo zamrznutií na Beckrech Traficc Pro a vůbec vaše cítění s těmhle skvostama jako byli i Alpiny ale tedy zejména Beckery tehdejšího car hifi. Ve skutečnosti totiž to byl vrchol ve vývoji autorádií a vše co přišlo po tom už bylo jen horší ,méně propracovanější ,ošizenější,a debilnější, samozřejmě že přišli nové technologie ,nová média ale už se vyrábělo jen a jen za účelem hromadného prodeje Tzv. Prime modely či vlajkové lodi výrobců caf hifi přestávali mít svojí logoku no a celý to zaříznul automobilový průmysl z jejich začleněnými instalacemi do designu vozů, jak se tu ostatně také někde zminujete. PS. jo a NAKAMICHI to byl fakt mazec ten jednodinový changer je pro mě dodnes mystickým kouskem. Mějte se fajn kdyžtak mě sádrák napiš na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Poslední úprava: 8 roků, 4 měsíců od Rokoko. Důvod: nefunkční odkaz

Re: Vše o rádiích 8 roků, 4 měsíců #14721

  • Rokoko
  • NEPŘIPOJEN
  • A-Klasse
  • Příspěvky: 2
  • Karma: 0
Jo a ještě něco se vám chlapi dovolím napsat. Existuje zlaté pravidlo každé Hifi nebo Car hifi sestavy a to sice , že výsledný zvuk odpovídá nejslabšímu článku celé sestavy. Tím je myšleno ,že když sice špičkové autorádio,cd player atd. a výborné reproduktory a dobrý výkoný zesilovač připojíš mizernými konektory pomocí nekvalitních signálových,napájecích ,repro kabelů, bude to prostě hrát na hovno. Stejně tak když použiješ sice kvalitní komponenty pro reprodukci ale nainstaluješ je do plastových OEM rámečků bude to hrát na hovno a je nesmysl tam vůbec jiné repro dávat. Prostě každý komponent v celé sestavě je důležitý a správná instalace je jedním z nejdůležitějších faktorů dobrého zvuku a to právě u car hifi kde se vytváří ozvučnice z členitých naprosto nevhodných prostorů v autě ,které jsou navíc z drnčících plechů,plastů ,plné různých ,bowdenů,kliček a dalších čůrákovin od výrobce vozidla. Přestže se to nezdá tak reproduktor je velice složitý stroj a pro jeho výsledný zvuk je rozhodující mnoho konstrukčních faktorů a zdaleka to není jen materiála tvar konusu membrány a velký silný neodymový magnet,moc záleží na použitém vinutí cívky,na pryskyřici v která zabezpečuje izolaci a musí vydržet vysoké teploty ,stejně tak důležitý je former na kterém je vinutí a jeho schopnosti se nezdeformovat (to se týká hlavně debilů co to hulej na max do zkreslení),velice důležitý je jak horní tak spodní závěs membrány a vzájemný poměr mechanických vlastností pružnosti tohoto zavěšení membrány, dalším důležitým faktorem je dostatečné chlazení cívky a magnetu bez ovlivnění zvukových vlastností )tzv. akustický zkrat může vykazovat i samotný reproduktor když je špatně navržený),důležitý je materiál koše a to jak z důvodu pevnost ale také schopnosti pohlcovat vibrace a nepřekážet zvukovým vlnám a ještě spousty dalších věcí ale nechci vás tím tady otravovat. To vše musí být v dokonalém souladu a navrženo s ohledem na toto vše. Tedy inženýring návrhu reproduktorů je fakt high level ohledně přesných návrhů výpočtů a hlavně zkušeností. Sami inženýři i renomovaných značek přiznávají,že se jim stává,že přestože se snažili vše perfektně a bezchybně propočítat a navrhnout tak se jim stane ,že výsledek je prostě na hovno a reprák nehraje. Takže takové ty poučky,že dobrý reprák má mít takovou či makovou membránu a takový velký magnet apodobně jsou hovadina. Nikdo ani nejlepší odborník nemůže pohledem na reproduktor v krámě říct zda bude hrát dobře nebo ne. Může tak maximálně zjistit jak je zpracován ale zvuk je prostě něco co musíš nejdříve slyšet. A opět ,když si repro necháš pustit někde v prodejně v panelu je ti to k hovnu protože tam je instalován na bezvadně rovném otvoru z 30 mm Mdf desky a z naprosto ideální ozvučnicí pro něj navrženou,toho však v autě nikdy nedosáhneš takže zase podvod. Nezbývá nic jiného než si nechat poradit ,hlavně neodfláknout instalaci ,v car hifi je to v podstatě to nejdůležitější ,na o tak trochu to je i o štěstí . A to jsme jen u repráků ,to vše platí pro další komponenty jako je zesilovač autorádio,kabeláž,kapacitor, správné stínění ,konektory,vytlumení atd atd. Jestli Sádrák nekecá že se mnou dělal určitě si to pamatuje jak jsem mu to rval pořád do hlavy

Re: Vše o rádiích 8 roků, 2 měsíců #14842

  • prcek
  • NEPŘIPOJEN
  • E-Klasse
  • W123 280CE
  • Příspěvky: 109
  • Karma: 8
Pirx napsal:
Sadrak: Presne tak. Samozrejme neni problem udelat to prepinaci, nejvice elegantni by bylo dat tam rozpojovaci konektor, tj. hraje kazeta pokud neni nic pripojenyho, kdyz tam pripojis kabel, prepne se to na tvuj zdroj.

No nicmene udelat to prepinaci by bylo asi.... takovy fajnovejsi, no, tak jo, zejtra sjedu do GM pro rozpojovaci 3.5 konektor


Hledám rozpojovací 3,5mm jack, ale asi jenom do desky, na kabel jsem nenašel.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 2 měsíců #14843

  • Aci
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • Příspěvky: 696
  • Karma: 11
Buržousti.

Já řeším problémy lidovejch vrstev:


Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.
Bejvalej boxer, mistr šavlového tance a hrdej provozovatel webu www.veteranov.cz
Poslední úprava: 8 roků, 2 měsíců od Aci.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 2 měsíců #14846

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Pěknej ISO konektor

Včera jsem řešil čudliky v žehličce a při tý příležitosti mi v ruce shořelo traffic pro . Tak jsem vyndal z šuplete trafficstara a řešil, jak změnit barvu podsvícení. Měl ji měnit v 15ti krocích, ale postupy co jsem našel nefungovaly. Na stránkách Beckeru návod neni a tak jsem lovil a nakonec našel. Postup ale nefungoval a moje němčina moc nepomohla. Ale nakonec se to povedlo. Postup je, že do 8mi sekund po spuštění rádia se musí na dvě vteřiny podržet * a tim se otevře servisní menu. Tady je odkaz na návod. Asi jedinej na netu. vorschau.e-bedienungsanleitung.de/vorsch...avantgarde.html?p=50

Ale nakonec jsem si dal do žehly Mexico CD pro. Ze všech Beckerů ho mám asi nejradši.
V.

Re: Vše o rádiích 8 roků, 2 měsíců #14916

  • vitek
  • NEPŘIPOJEN
  • Gullwing
  • W108 280SE 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL
  • Příspěvky: 2574
  • Karma: 35
Tak podle infa z HOPO si mám připravit za servis třech rádií peníze jako na novej command. Servisák mě pobavil větou: To víte, díly jsou drahý. Oni nepředpokládaj, že se to někdy rozbije...
V.

Re: Vše o rádiích 6 roků, 8 měsíců #16361

  • lavon
  • NEPŘIPOJEN
  • SL
  • W210-220D
  • Příspěvky: 647
  • Karma: 7
Tento obrázek je pro hosty skrytý. Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro jeho zobrazení.


Od čeho je tento konektor pod rádiem?
  • Strana:
  • 1
Čas pro vytvoření stránky: 1.33 sekund
Free business joomla templates