Tak veškerá nervozita je pryč..
Bzučivý zvuk auta je dle servisu MB přirozený 450 V8, zvuk z kterého jsem měl strach při zařazení převodovky je elektromagnet - taky normální, převodovka je perfektní (olej měněn při 80.000km, jestli si to dobře pamatuji) , check engine co občas svítil byl zapříčiněný katalyzátory a cestou +/- 180km/h po dálnici z Prahy do OV. Časem budou možná muset katy pryč. Už mám najeto cca 2000km a znova nesvítí. Zainvestoval bych do této srandy (nové katy), ale nedává to moc smysl, vzhledem k zástavbě LPG by to bylo brzo zpět. Úniky oleje - servočerpadlo, nebo servonádobka.
Dost jsem byl potěšen větou po kontrole v servisu ("Tak čistou diagnostiku u GL jsme snad ještě neviděli"...) - z toho mám velkou radost.
Auto je rok 2006. Najeto poctivých 180.000km. V 9/2012 mělo najeto 79.000km, auto jezdilo hodně Rakousko, tam i servisováno v autorizáku MB, dle faktur k autu. Měchy ok, zadní měněné, včetně tlumičů.
LPG je s přimazáváním, bomba 100L, takže ideál (až na elektrické 6+7 sedačky, které musely ven), spotřeba 14-18L (tzn cca 7-9l benzínu) - přes to jsem se nedostal a to se využíval potenciál V8 skoro na maximum. Spotřeba se ustálí, je to po resetech které se na autě dělaly, počítám že průměr bude nějakých 16l/100km. Ta spotřeba je k smíchu, asi nejúspornější GLo a luxusní SUV co znám, vzhledem k spotřebě GL320cdi a ceně plynu.. Hodně tomu pomáhá ta 7mi stupňová převodovka. Jízda na plyn vs benzín je nerozeznatelná..
Ještě problém který jsem řešil
Po resetu na tovární nastavení, se zadní elektrické vrata otevíraly do 3/4 a já se bál že je něco špatně. Šlo jen o nastavení na nejnižší výšku člověka. Vzhledem k tomu že je to US (Kanada) verze, nastavení bylo složitější (uložit výšku přes diagnostiku) než u EU verze, ale už je vše OK. Věděl jsem že se ty zadní vrata nějak nastavují, ale nějak jsem na to neuvědomil.
Servis plánuji - pro klid v duši olej převodovka + kódování, přední tyčky řízení, něco s tím servem, jinak není asi co řešit.. je, zaleštit přední okno od špatného stěrače někdy v minulosti - má škrábanec. A zadní stěrač je po smrti.
K autu... Je to prostě kočár, nevím s čím jiným auto porovnat. Člověk si s tím musí pojezdit, zajet 400km a auto si zamiluje. Ta 450 V8 jede krásně, tiše... jen zvenku pěkně bublá.
Výbava:
Jedná se o (US) Kanada verzi - gong při ponechání klíčku v zapalování při otevření dvěří řidiče a vypnutém motoru, omezovač na 215 km/h atd. Měl jsem v minulosti BMW e38 740i z Kanady a bylo to stejně, plus další anomálie.
Tachometr a počítadlo v km (dá se přepnout)
nadstandart:
- neobvyklá zlatá metalíza (ne ta klasická bronzová)
- béžová kůže, béžový interiér/ořechové lesklé dřevo
- el. volant zvedající se při nástupu.
- el. zadní vrata - i klíčkem na dálku (zavření/otevření)
dosah dálky klíčku je neuvěřitelný - když porovnám jiné auta
- ovládání garážových vrat
- harman/kardon pro Logic 7
- šíbr
- zatmavovací zrcátka
- sklápěcí zrcátka
- dešťový/světelný senzor
- el.zadní výklopné okna
- parking předek + zadek
- výhřev předních sedaček
- navi/usb/ipod/tv atd - v autě taková univerzální náhražka s rozhraním windowsu 7 - časem asi dám originál command
- ambiente podsvětlení interiér/exteriér - nějaký licht paket
- dodělané tažné westfalia
a nevím na co všechno jsem ještě zapomněl, plus už tak bohatá standartní výbava pro GL. Je to takový dobrý nadstandart, plná to ale není.
Co auto nemá a už mám domluvené - xenony
. Divím se že to někdo nedoplatil, svítí to jak bludičky.
V servisu na úrovni (Auto Ruby - specializace MB - prodej nových MB a podobně), kde auto od začátku bylo na kontrole budou měněné celé světla a budou se kódovat, možná už příští týden. Při jednom se zbavím divných amerických poziček, auto díky nich vypadá o hodně starší..
Při jednom dám oválné mlhovky s chromových lemováním do předního nárazníku a domlouvám jedny nástupní prahy.
Prahy jsem zvažoval - auto se mi líbí i bez nich, ale nakonec asi budou, známému leží nové v garáži - taková malá náhoda.
Časem možná exteriér facelift 2012 (přední + zadní nárazník, zrcátka, diodové zadní světla), to ale uvidím časem - vzhledem k tomu v jak krásném stavu je to auto - chce ho můj otec, asi mu ho příští rok prodám - mám jednu dobrou nabídku na krásné G55 AMG kompresor Designo.. Akorát nevím co řekne na LPG
Historie auta - 1. majitel v Kanadě, 2. pán majitel STK v Mostě, 3. Já. Nákup přes MB Chodov. Lakovaný podřený levý bok (nebouráno), jinak nic. Historie naprosto jasná.. Hromada faktur k autu.
Fotky časem, po umytí a předělání nových světel.